- Artykuł Partnerski
- Publikacja:
Bezpieczne potwierdzanie tożsamości w bankowości elektronicznej
Konieczność coraz szybszego i bardziej wygodnego weryfikowania tożsamości sprawia, że obecnie rośnie popularność narzędzi umożliwiających sposobów na zdalne potwierdzenie tożsamości danej osoby. Otwarcie rachunku bankowego, wzięcie pożyczki lub skorzystanie z innych dowolnych produktów finansowych online, jest już w dzisiejszej cyfrowej rzeczywistości standardem. Wyzwaniem staje się jednak zapewnienie odpowiedniego bezpieczeństwa zarówno klientowi, jak i instytucji finansowej oferującej tego typu usługi cyfrowe. Na rynku jednym z najbardziej popularnych rozwiązań pozwalających potwierdzać naszą tożsamość online jest mojeID od KIR. Dostępnych jest kilka metod potwierdzania tożsamości online. Dziś kilka słów o jednym z czołowych narzędzi w tej dziedzinie, czyli mojeID od KIR.
Zdalne potwierdzanie tożsamości w bankowości elektronicznej
Weryfikacja tożsamości przez mojeID to wygodna, intuicyjna i przede wszystkim bezpieczna metoda zdalnego potwierdzenia tożsamości naszych danych osobowych w oparciu o bankowość elektroniczną. W tym przypadku nie ma konieczności osobistej wizyty w urzędzie czy punkcie obsługi klienta.
mojeID pozwala wyeliminować konieczność stosowania mało wygodnych metod weryfikacji, jak np. przesyłanie skanów dokumentów tożsamości czy zdjęć. Zdalne potwierdzanie tożsamości dzięki usłudze KIR jest możliwe w przypadku coraz większej liczby dostawców usług z różnych branż, począwszy od ubezpieczeniowej, ochrony zdrowia czy telekomunikacyjnej, na sektorze finansowym, energetycznym i rozrywkowym kończąc. Popularność i zaufanie do usługi KIR potwierdza jej skala jej wykorzystania. Dzisiaj z usługi może skorzystać już ponad 21 mln użytkowników bankowości elektronicznej.
mojeID umożliwia również bezpieczne logowanie do serwisów administracji publicznej, a także uwierzytelnienie w procesie zakładania i używania Profilu Zaufanego.
Weryfikacja klienta
Integracja z Węzłem Krajowym i Profilem Zaufanym pozwala użytkownikowi mojeID korzystać z usług świadczonych online zarówno przez dostawców komercyjnych, jak i administrację publiczną. Weryfikacja klienta odbywa się na stronie dostawcy usług, gdzie należy wybrać opcję mojeID, a następnie potwierdzić swoją tożsamość za pomocą logowania do swojego banku. Usługa mojeID funkcjonuje na rynku od 2019 r. i aktualnie jest dostępna dla klientów 10 banków komercyjnych oraz ponad 500 banków spółdzielczych, wśród nich są: Alior Bank, PKO Bank Polski (i Inteligo), Bank Pekao, ING Bank Śląski, mBank, Santander Bank Polska, BNP Paribas Bank Polska, Credit Agricole Bank Polska, VeloBank, BOŚ Bank, Bank Spółdzielczy w Brodnicy oraz banki spółdzielcze zrzeszone i współpracujące z Bankiem BPS i SGB-Bankiem. Obecnie rozwiązanie to jest dostępne dla klientów z ponad 10 banków komercyjnych i kilku grup banków spółdzielczych.
Bezpieczne potwierdzanie tożsamości
E-tożsamość w usłudze mojeID zapewnia najwyższy poziom bezpieczeństwa przekazywania danych. Dostawcami tożsamości są przede wszystkim banki, które posiadają zweryfikowane informacje na temat użytkownika, chroniąc je w sposób kompleksowy w systemach bankowości elektronicznej. Bezpieczna weryfikacja to konieczność każdorazowej autoryzacji przez użytkownika po zalogowaniu się na stronie swojego banku, czyli dostawcy tożsamości. Po wyrażeniu zgody transmisja danych odbywa się za pomocą zaszyfrowanych komunikatów cyfrowych.