Samorządowy Szlak Wodny przyciągnął tłumy. Z tramwaju wodnego skorzystało kilka tysięcy osób
- Wiadomości
- Publikacja:
Blisko 6 tysięcy pasażerów w okresie wakacyjnym skorzystało z tramwaju wodnego kursującego na trasie Szczecin – Nowe Warpno – Świnoujście. Pilotażowy projekt pod nazwą Samorządowy Szlak Wodny okazał się ogromnym sukcesem i – jak podkreślają organizatorzy – „strzałem w dziesiątkę”.

Gracjan Broda,
– Tramwaj wodny praktycznie co weekend spotykał się z bardzo dużym zainteresowaniem, a bilety były wyprzedane – podkreśla Shivan Fate, starosta policki.
Wspólna inicjatywa samorządów z Powiatem Polickim jako liderem
Realizacja projektu była możliwa dzięki współpracy i finansowemu wsparciu samorządów. Umowę w tej sprawie podpisali: starosta policki Shivan Fate, wiceprezydent Szczecina Łukasz Kadłubowski, burmistrz Nowego Warpna Jarosław Burba, skarbnik Świnoujścia Iwona Górecka-Sęczek oraz marszałek województwa zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
Co dalej z tramwajem wodnym?
Na razie nie wiadomo, czy projekt będzie kontynuowany w kolejnych latach. Kluczowe decyzje mają zostać podjęte po analizie frekwencji, opinii pasażerów oraz kosztów utrzymania.
– Na ten moment nie zapadły jeszcze wiążące decyzje dotyczące przyszłości projektu. Pilotaż wymaga szczegółowej analizy – zarówno pod względem frekwencji, opinii pasażerów, jak i aspektów finansowych. To na tej podstawie zostanie podjęta decyzja o ewentualnej kontynuacji i rozwoju przedsięwzięcia w przyszłym roku – mówi Shivan Fate, starosta policki. – Ze swojej strony na pewno będę zabiegał, by tramwaj wodny nadal funkcjonował i łączył kolejne miejscowości – dodał.
Promocja regionu i potencjał rozwoju
Jednym z głównych celów uruchomienia Szlaku była promocja walorów turystycznych Powiatu Polickiego i integracja regionu. Szczególnie skorzystała na tym Gmina Nowe Warpno, która dzięki wodnemu połączeniu mogła gościć turystów nie tylko ze Szczecina, ale także ze Świnoujścia i innych miejscowości Pomorza Zachodniego.
Frekwencja pokazała, że turystyka wodna ma ogromny potencjał. Projekt otworzył również dyskusję o możliwościach rozwoju kolejnych połączeń – np. na trasie z Polic przez Trzebież do Stepnicy lub Świnoujścia. Pozostaje jednak pytanie, czy udałoby się je zrealizować bez solidnego wsparcia finansowego ze strony samorządów.
Udostępnij Artykuł: