- Wiadomości
- Publikacja:
Urząd Gminy Dobra przypomina o konieczności złożenia deklaracji "śmieciowej"
Urząd Gminy Dobra przypomina mieszkańcom, że do 10 lutego zobowiązani są do złożenia deklaracji „śmieciowej” na rok 2025.
Gracjan Broda,
Mieszkańcy do jej złożenia potrzebują informację i ilości zużytej wody na nieruchomości w roku 2024 (informacja znajduje się na grudniowej fakturze z Wodociągów Zachodniopomorskich).
Przypomnijmy, że stawka opłaty za metr sześcienny zużytej wody wynosi 12 złotych. Wysokość zwolnienia z części opłaty w przypadku zadeklarowania kompostowania bioodpadów w przydomowym kompostowniku – 1,20 złotego od stawki za metr sześcienny zużytej wody.
Maksymalna wysokość opłaty w roku 2025 wynosi 208,90 zł miesięcznie.
Deklarację można pobrać ze strony internetowej Urzędu Gminy Dobra (dostępne są w zakładce: gospodarka odpadami / deklaracje) lub w poszczególnych wydziałach Urzędu Gminy Dobra.
Urząd Gminy Dobra jednocześnie przypomina, że pakiety worków do segregacji będą dostarczane przez firmę Jumar na przełomie stycznia i lutego. Choinki pozostawione przed nieruchomościami zabierane będą systematycznie w styczniu i lutym. Po zakończeniu odbiorów choinek należy je rozdrobnić i umieścić w brązowym pojemniku na bioodpady.
W przypadku bioodpadów należy pamiętać, że na terenie Gminy Dobra w okresie od stycznia do końca marca odbierane będą z częstotliwością raz na dwa tygodnie, natomiast od kwietnia do końca listopada raz w tygodniu. Przypominamy również, że od 1 stycznia 2025 roku zwiększono limit bioodpadów do 240 litrów.
Wraz z początkiem nowego roku do pojemników na odpady zmieszane nie można umieszczać odzieży, tekstyliów i obuwia. Tego rodzaju odpady należy dostarczać do Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych, mieszczącego się przy ul. Zwierzynieckiej 4 w Dobrej.
Na przełomie kwietnia i maja odbierane sprzed posesji będą odpady wielkogabarytowe.