- Artykuł Premium
- Publikacja:
Wygodnie, nowocześnie, cyfrowo – oddział 1 PKO Banku Polskiego w Policach w nowej aranżacji
Oddział 1 PKO Banku Polskiego w Policach w listopadzie będzie obchodził swoje 34. urodziny. Od 2003 r. klienci korzystają z usług banku w dzisiejszej lokalizacji, przy ul. Wyszyńskiego. W ostatnim czasie przestrzeń przeszła gruntowną metamorfozę – w obecnej aranżacji jest nowocześnie, cyfrowo i bardziej komfortowo.
Budynek, w którym znajduje się oddział jest dogodnie położony – placówka jest dobrze skomunikowana, widoczna i łatwo dostępna. Bez problemu dostaną się do niej rodzice z małymi dziećmi, czy osoby z niepełnosprawnościami. W najbliższym otoczeniu oddziału znajdują się liczne punkty handlowo-usługowe i policka Galeria Hosso. Standardem w modernizowanych oddziałach PKO Banku Polskiego są m.in. tapety z motywem regionalnym. W przypadku polickiej placówki główną ścianę oddziału zdobi zdjęcie Puszczy Wkrzańskiej.
Pojawiły się też technologiczne rozwiązania – m.in. zrezygnowano z papierowych plakatów i ulotek, a materiały informacyjne i marketingowe prezentowana są na dużym ekranie , tabletach czy na stanowisku internetowym.
– Cieszymy się, że od teraz przestrzeń oddziału jest komfortowa i umożliwia załatwienie wszelkich bankowych spraw w dyskretnym i przyjemnym otoczeniu. Stworzyliśmy miejsce pełne nowoczesnych cyfrowych rozwiązań dla klientów, którzy chętnie korzystają z bankowości internetowej i mobilnej albo chcą się tych nowinek technologicznych nauczyć. Obserwujemy, że osoby, które nas odwiedzają w naturalny sposób, korzystają z tych rozwiązań. Dotyczy to młodszych klientów, ale i starsi coraz chętniej uczą się, że bankowanie nie zawsze wymaga osobistej wizyty w placówce, choć my oczywiście zapraszamy do oddziału. Jesteśmy w Policach od wielu lat i obsługujemy kolejne pokolenia naszych klientów. Niezmiennie dostarczamy kompleksowe usługi finansowe dla mieszkańców miasta i okolicznych gmin. Tym bardziej cieszymy się, że od teraz możemy to robić dalej w nowoczesnej przestrzeni – mówi Marlena Krajczyńska, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Policach.
Większość czynności klienci mogą wykonać w asyście doradców na ekranach dotykowych lub wykorzystując swoje smartfony. Takie rozwiązania pozwalają ograniczyć konieczność wydruków papierowych, co jest rozwiązaniem przyjaznym środowisku. Na stanowisku internetowym klient samodzielnie lub z pomocą doradcy może wykonać operacje finansowe. Dzięki temu rozwiązaniu klienci mogą nauczyć się korzystać albo podszkolić z kolejnych funkcji serwisu internetowego iPKO.
Jeśli ktoś chciałby skorzystać z cyfrowej bankowości, ale dotychczas bał się zapytać o szczegóły to doradcy na miejscu dokładnie wyjaśnią „jak to się robi”, czyli np. jak łatwo i wygodnie można korzystać z aplikacji mobilnej IKO, czyli bankowości w telefonie albo jak nie dać się oszukać cyberprzestępcom.
W nowej przestrzeni jest miejsce na obsługę klientów przy 2 stanowiskach doradczo-transakcyjnych oraz w kameralnym pokoju spotkań biznesowych. Nowa aranżacja zapewnia dyskrecję i komfort obsługi klientom indywidualnym. Przy oddziale dostępny jest bankomat z funkcją wpłatomatu czynny całą dobę. W placówce klientów wspiera 5 doradców.
Obecnie wiele spraw bankowych możemy załatwić sami, bez wizyty w oddziale. Tych procesów, którymi można się zająć w sposób cyfrowy przybywa systematycznie, a banki cały czas pracują nad rozszerzeniem tych możliwości. W PKO Banku Polskim to proste, bezpieczne i wygodne, a jednocześnie pozwala oszczędzić czas i pieniądze. Np. wpłacając lub wypłacając pieniądze w urządzeniu należącym do banku (bankomat czy wpłatomat) klient PKO Banku Polskiego nie zapłaci prowizji. Sieć urządzeń należących do nas to prawie 3 tys. bankomatów i ponad 1,3 tys. urządzeń z funkcją wpłaty. Właściciele PKO Konta dla Młodych mają darmowe konto, bezpłatne są również wypłaty i wpłaty gotówki ze wszystkich bankomatów PKO w kraju i wypłaty we wszystkich bankomatach na całym świecie. Karta płatnicza, BLIK, płatność zbliżeniowa telefonem, Apple Pay, Google Pay, a na zegarkach Garmin Pay i SwatchPay! - to tylko część możliwości, dzięki którym w wygodny i szybki sposób zapłacimy za zakupy stacjonarne lub internetowe, a środki od razu trafiają na konto odbiorcy. Klienci banku mogą korzystać z systematycznie wzbogacanych usług bankowości elektronicznej oferowanych pod marką iPKO (bankowość elektroniczna to m.in. możliwość opłacenia online rachunków za prąd czy mieszkanie bez konieczności wizyty w placówce), jak również z aplikacji mobilnej IKO, którą można zainstalować w telefonie i korzystać z szerokiego wachlarza funkcji bankowych i płatniczych 24 godziny na dobę w dowolnym miejscu. Za pomocą IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę. Klienci mogą również skorzystać z usługi wideodoradcy, gdzie podczas rozmowy on-line można złożyć wniosek o kartę kredytową, pożyczkę gotówkową, ubezpieczenie komunikacyjne oraz otwarcie limitu w koncie. Każdy kto chce porozmawiać on-line z doradcą banku na temat oferty dla klientów indywidualnych może to zrobić bez wychodzenia z domu, siedząc wygodnie ze smartfonem w dłoni lub przed komputerem.
Kilka pytań do Marlena Krajczyńska, dyrektora Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Policach
Na czym chcecie się szczególnie skupić w obsłudze klientów w nowej przestrzeni?
Na szeroko rozumianej wiedzy i bezpieczeństwie. Zwiększamy świadomość finansową podczas codziennych rozmów, a zarazem edukujemy w zakresie bezpieczeństwa. Mamy świetne ubezpieczenia, które pomogły już wielu naszym klientom. Chcemy, aby każdy, kto do nas przychodzi miał świadomość, że w tym miejscu zostanie obsłużony kompleksowo pod kątem finansów swoich, jak i zabezpieczenia rodziny.
Jakiego szczególnego wsparcia potrzebują konkretne grupy klientów, np. osoby starsze?
Temat rzeka, mogłabym opowiadać o nim godzinami, dlatego podejdę do niego nieco inaczej. Każdego klienta traktujemy indywidualnie. Jesteśmy „lekarzami” od finansów, a to wymaga empatycznego podejścia i wczucia się w daną sytuację. Nie można dać jednej diagnozy dla całej grupy klientów. Mamy wieloletnie doświadczenie w podejściu indywidualnym i dlatego tak wiele osób nam zaufało.
Jak edukujecie klientów w zakresie cyberbezpieczeństwa?
Przy spotkaniach, choćby transakcyjnych, opowiadamy wtedy o zabezpieczeniach, np. o grafice widocznej przy logowaniu do iPKO, która jest wybierana indywidualnie przez klienta podczas zakładania konta. Wielu klientów nie zdaje sobie sprawy, jak dużo zabezpieczeń wprowadził PKO Bank Polski.
Oddział 1 w Policach działa od wielu lat. Czym oddział jest dla lokalnej społeczności?
Jesteśmy „swoi”. Mamy klientów, którzy przychodzą do nas po prostu spytać o radę. Zdarza się, że na spotkanie przynoszą ciasteczka tak jakby przyszli do znajomych w gości. Wtedy przy ciasteczkach i dobrej kawie, zastanawiamy się jak moglibyśmy pomóc im zrealizować ich pomysły, marzenia.
Jakie obszary swojej działalności chcecie udoskonalać po modernizacji oddziału? Na czym warto się skoncentrować w najbliższym czasie?
Wraz z zakończeniem modernizacji, otworzyliśmy nowy biznes: bankowość osobistą. Jest on skierowany do klientów zamożnych, których potrzeby finansowe oraz pomysły na zabezpieczenie rodziny, przekraczają 150 000 zł. Rozbudowujemy tym samym gamę rozwiązań, jakie klienci mogą otrzymać w naszym oddziale. Jeśli ktoś z Państwa chciałby zobaczyć nasz nowy oddział, a zarazem dowiedzieć się, jak się rozwinęliśmy produktowo, to zapraszam do kontaktu.