• Inwestycje
  • Publikacja:

Grupa Azoty Police podkreśla potrzebę budowy linii kolejowej łączącej zakłady z siecią kolejową w Stobnie

Wczoraj na łamach Dziennika Polickiego informowaliśmy o ogłoszeniu przetargu na budowę w pełni zelektryfikowanej linii kolejowej 437, łącząca stację Police z nowo wybudowaną stacją towarową Port Morski Police.

Port Morski w Policach / zdjęcie: Gracjan Broda

Gracjan Broda,
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Grupa Azoty Police zwraca uwagę na korzyści, które wiązałyby się z budową kolejowej Zachodniej Obwodnicy Szczecina, w tym budową linii nr 429, łączącej zakłady przemysłowe w Policach z siecią kolejową w Stobnie Szczecińskim.

Inwestycja nie tylko usprawniłaby transport towarowy, ale także zwiększyła bezpieczeństwo, poprzez wyprowadzenie transportu materiałów niebezpiecznych poza obszary miejskie Szczecina i Polic.

Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina stanowi znaczący krok w kierunku usprawnienia ruchu drogowego w regionie, co znalazło odzwierciedlenie we wsparciu Grupy Azoty Police, która udostępniła swoje nieruchomości pod tę inwestycję. Rozbudowa infrastruktury drogowej w połączeniu z równoległą rozbudową infrastruktury kolejowej, zapewni lepszą integrację z europejską siecią transportową TEN-T oraz pozwoli na eliminację tzw. „wąskich gardeł” w logistyce regionuczytamy w komunikacie Spółki.

Grupa Azoty Zakłady Chemiczne Police S.A. zwraca uwagę, że projekt budowy linii kolejowej nr 429, obejmującej odcinek Stobno Szczecińskie – Dołuje, w dalszym ciągu znajduje się na liście rezerwowej programów CEF2 i FEnIKS 2021-2027.

Projekt ten ma strategiczne znaczeniu dla rozwoju regionu i polskiej sieci kolejowej. Realizacja tego projektu wpłynie na poprawę połączeń transgranicznych między Polską a Niemcami, szczególnie w zakresie transportu towarów, i wpisuje się w szersze plany rozwoju europejskich korytarzy transportowych. Jednocześnie trasa kolejowa 429 to połączenie portu morskiego w Policach oraz zakładów przemysłowych. Pozwoli ono na zmniejszenie obciążenia kolejowego kierowanego przez miasta Police i Szczecin, co staje się kluczowym zadaniem dla rozwój regionu jako ważnego hubu logistycznego dla przemysłu chemicznego oraz hubu zintegrowanego z europejską siecią transportowąpodkreśla w komunikacie Spółka.

Ostatnia modyfikacja: 3 październik 2024, 10:10
Drogi Użytkowniku,

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych dotyczących przetwarzania danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Poniższe zasady stosuje się, począwszy od 25 maja 2018 roku. Klikając przycisk "PRZEJDŹ DO SERWISU" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, przez Wydawnictwo "Dziennik Policki" Gracjan Broda, Twoich danych osobowych zapisanych w plikach cookies wykorzystywanych w celach statystycznych i umożliwiających prawidłowe korzystanie z portalu dziennikpolicki.pl - Regionalny Portal Informacyjny.