Jest decyzja środowiskowa dla kluczowej inwestycji. Obwodnica Polic wchodzi w decydującą fazę przygotowań
- Inwestycje
- Publikacja:
Budowa obwodnicy Polic, stanowiącej kluczowy dojazd do węzła „Police” w ramach Zachodniego Obejścia Szczecina, wchodzi w decydującą fazę przygotowań.
Gracjan Broda,
We wtorek, 2 grudnia burmistrz Polic wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla tej strategicznej inwestycji drogowej.
Wydanie decyzji środowiskowej było możliwe po uzyskaniu pozytywnych opinii szeregu instytucji odpowiedzialnych za ochronę środowiska, gospodarkę wodną i bezpieczeństwo sanitarne. Swoje stanowiska przedstawiły m.in.: Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Szczecinie, Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego, Starosta Policki, Prezydent Miasta Szczecin oraz Państwowa Inspekcja Sanitarna.
Jak poinformował burmistrz Polic Krystian Kowalewski, gmina jest obecnie na etapie prac nad skomplikowanym procesem doprojektowania kluczowego odcinka trasy, który ma połączyć planowaną obwodnicę – omijając miejscowość Przęsocin – z realizowaną obecnie Trasą Północną w Szczecinie. To właśnie ten fragment ma zapewnić spójność nowej infrastruktury drogowej w północnej części aglomeracji.
Burmistrz zwrócił uwagę, że od momentu ogłoszenia przetargu sytuacja uległa diametralnej zmianie. Wówczas przewidywano, że Trasa Północna to melodia przyszłości, natomiast dziś budowa Trasy Północnej, wymusza na gminie dostosowanie rozwiązań projektowych do aktualnych i przyszłych realiów komunikacyjnych. Celem jest zapewnienie płynnego i bezpiecznego włączenia nowej obwodnicy w układ drogowy Szczecina.
Samorząd liczy, że po zakończeniu prac projektowych i formalnych możliwe będzie szybkie przejście do etapu realizacji. Jak podkreślają włodarze gminy, symboliczne „wbicie łopaty” i faktyczne rozpoczęcie robót budowlanych mogłoby nastąpić już w pierwszej połowie przyszłego roku.
Budowa obwodnicy Polic ma kluczowe znaczenie nie tylko dla poprawy dostępności komunikacyjnej miasta, ale także dla odciążenia lokalnego układu drogowego, poprawy bezpieczeństwa ruchu oraz jakości życia mieszkańców, zwłaszcza w miejscowościach położonych wzdłuż obecnych tras tranzytowych.
Przypomnijmy, że Gmina Police otrzymała 245 milionów złotych dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
Udostępnij Artykuł:








