Ścieżka rowerowa połączy Dobrą i Bartoszewo?
- Wiadomości
- Publikacja:
Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina dość mocno zreorganizuje życie okolicznych mieszkańców. Poza wieloma plusami inwestycji są też minusy – często mówi się choćby o wycince lasów i zablokowaniu wykorzystywanych rekreacyjnie leśnych duktów. W reakcji powstała petycja ws. budowy drogi dla rowerów między Dobrą i Bartoszewem.
Jakub Siusta,
Pomysłodawcy petycji proponują, aby w ciągu drogi powiatowej między Dobrą i Bartoszewem powstała droga dla rowerów w formie 2-1 (dwa boczne pasy wyznaczone dla rowerzystów, jeden dla dwukierunkowego ruchu samochodowego).
– Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina spowoduje likwidację dwóch ważnych leśnych szlaków pieszo-rowerowych ze Sławoszewa do Szczecina. Dotychczas mieszkańcy, w tym dzieci i młodzież, mogli bezpiecznie dojeżdżać rowerem przez las na Głębokie – czytamy w petycji. – Po zamknięciu tych tras rowerzyści zostaną zmuszeni do korzystania z ruchliwej drogi samochodowej. Dotyczy to też turystów ze Szczecina jadących z Głębokiego w stronę Świdwia – dodają autorzy.
Podkreślono, że już teraz z drogi powiatowej 3911Z korzysta wielu rowerzystów dojeżdżających do jeziora Głębokiego – czy to z terenu gminy Dobra, czy gminy Police. Według aplikacji monitorujących ruch rowerowy jest to jedna z najpopularniejszych tras rowerowych w tej części regionu. Przejeżdża nią około 2500 rowerzystów miesięcznie.
W tej sprawie zabrał głos sołtys Pilchowa Ireneusz Todorski, który poinformował, że w starostwie toczą się już rozmowy na temat ścieżki rowerowej między Dobrą i Bartoszewem.
– Propozycja jest, aby na wysokości zajazdu w Bartoszewie zrobić zwężenie drogi do jednego pasa ruchu. Każdy wariant jest dobry, by udało się ograniczyć prędkość w miejscowości – mówi Todorski.
W petycji odnotowano, że w ostatnim czasie dochodziło do zdarzeń drogowych z udziałem kierujących rowerem. Tylko we wrześniu doszło do dwóch potrąceń rowerzysty w Sławoszewie i jednego w Bartoszewie. Zastosowanie coraz bardziej popularnego w zachodniej Europie przekroju drogi 2-1 ma ograniczyć prędkość samochodów i zwiększyć bezpieczeństwo innych uczestników ruchu.
Udostępnij Artykuł:








