reklama

Ścieżka rowerowa połączy Dobrą i Bartoszewo?

Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina dość mocno zreorganizuje życie okolicznych mieszkańców. Poza wieloma plusami inwestycji są też minusy – często mówi się choćby o wycince lasów i zablokowaniu wykorzystywanych rekreacyjnie leśnych duktów. W reakcji powstała petycja ws. budowy drogi dla rowerów między Dobrą i Bartoszewem.

Ścieżka rowerowa połączy Dobrą i Bartoszewo? / zdjęcie: Gracjan Broda

Jakub Siusta,
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Pomysłodawcy petycji proponują, aby w ciągu drogi powiatowej między Dobrą i Bartoszewem powstała droga dla rowerów w formie 2-1 (dwa boczne pasy wyznaczone dla rowerzystów, jeden dla dwukierunkowego ruchu samochodowego).

Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina spowoduje likwidację dwóch ważnych leśnych szlaków pieszo-rowerowych ze Sławoszewa do Szczecina. Dotychczas mieszkańcy, w tym dzieci i młodzież, mogli bezpiecznie dojeżdżać rowerem przez las na Głębokieczytamy w petycji. – Po zamknięciu tych tras rowerzyści zostaną zmuszeni do korzystania z ruchliwej drogi samochodowej. Dotyczy to też turystów ze Szczecina jadących z Głębokiego w stronę Świdwiadodają autorzy.

Podkreślono, że już teraz z drogi powiatowej 3911Z korzysta wielu rowerzystów dojeżdżających do jeziora Głębokiego – czy to z terenu gminy Dobra, czy gminy Police. Według aplikacji monitorujących ruch rowerowy jest to jedna z najpopularniejszych tras rowerowych w tej części regionu. Przejeżdża nią około 2500 rowerzystów miesięcznie.

W tej sprawie zabrał głos sołtys Pilchowa Ireneusz Todorski, który poinformował, że w starostwie toczą się już rozmowy na temat ścieżki rowerowej między Dobrą i Bartoszewem.

Propozycja jest, aby na wysokości zajazdu w Bartoszewie zrobić zwężenie drogi do jednego pasa ruchu. Każdy wariant jest dobry, by udało się ograniczyć prędkość w miejscowościmówi Todorski.

W petycji odnotowano, że w ostatnim czasie dochodziło do zdarzeń drogowych z udziałem kierujących rowerem. Tylko we wrześniu doszło do dwóch potrąceń rowerzysty w Sławoszewie i jednego w Bartoszewie. Zastosowanie coraz bardziej popularnego w zachodniej Europie przekroju drogi 2-1 ma ograniczyć prędkość samochodów i zwiększyć bezpieczeństwo innych uczestników ruchu.

Udostępnij Artykuł:

Ostatnia modyfikacja: 19 listopad 2025, 07:11
  1. Dziennik Policki:
  2. Aktualności
  3. Ścieżka rowerowa połączy Dobrą i Bartoszewo?