• Inwestycje
  • Publikacja:

Ponad 33 miliony euro dofinansowania na budowę infrastruktury kolejowej do Portu Morskiego Police

Europejska Agencja Wykonawcza ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska przekaże ponad 33 miliony euro na budowę węzła kolejowego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w ramach budowy linii kolejowej nr 437 do Portu Morskiego Police.

Port Morski Police / zdjęcie: Gracjan Broda

Gracjan Broda,
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dostrzegamy ogromny potencjał infrastruktury portowej zarówno dla Grupy Azoty, ale też dla całej branży chemicznej, jak i potencjalnych partnerów biznesowych z innych branż. Chcemy również być częścią projektów budowy farm wiatrowych w Europie jako zaplecze logistyczne. Konsekwentnie więc realizujemy projekty, które zwiększają atrakcyjność Portu w Policachpowiedział wiceprezes Grupy Azoty S.A. i prezes Grupy Azoty Zakłady Chemiczne Police S.A. Andrzej Dawidowski.

Port Morski Police ma nie tylko bardzo atrakcyjne położenie, ale przede wszystkim może obsługiwać statki o zanurzeniu 11 metrów.

Jego globalne znaczenie wzrośnie po wybudowaniu bocznicy kolejowej oraz przeprowadzeniu szeregu trwających już inwestycji. Ich celem jest zwiększenie możliwości przeładunkowych materiałów masowych i produktów ciekłychpodkreśla Dawidowski.

Prezes Grupy Azoty Zakłady Chemiczne Police S.A. poinformował, że Spóła jest na finalnym etapie rozmów z dużymi podmiotami chcącymi zainwestować w tereny przyzakładowe, aby wybudować swoje bazy przeładunkowe. Położenie portu i wybudowanie kolei na jego terenie pozwoli znacząco wpłynąć na koszty transportu surowców dla inwestorów nie tylko z Polski.

Inwestycja w polickim porcie realizowana jest wspólnie z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., przy czym każda ze stron odpowiada za finansowanie swojej części projektu. W przypadku Zarządu Morskiego Portu Police – środki na inwestycję pochodzić będą z funduszy unijnych oraz wkładu własnego. Część inwestycji, leżąca po stronie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., sfinansowana zostanie ze środków budżetu państwa. Wspólnie ogłoszony już został przetarg na wykonanie robót budowlanych.

Zarząd Morskiego Portu Police jest zobowiązany do realizacji projektu budowy węzła kolejowego i infrastruktury technicznej, obejmującego m.in. budowę około 6 kilometrów torów i 2,82 kilometra dróg wewnętrznych, wraz z budynkiem nastawni oraz systemem sterowania ruchem kolejowym do pierwszego kwartału 2028 roku.

Ostatnia modyfikacja: 8 październik 2024, 20:10
Drogi Użytkowniku,

W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych dotyczących przetwarzania danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych. Poniższe zasady stosuje się, począwszy od 25 maja 2018 roku. Klikając przycisk "PRZEJDŹ DO SERWISU" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, przez Wydawnictwo "Dziennik Policki" Gracjan Broda, Twoich danych osobowych zapisanych w plikach cookies wykorzystywanych w celach statystycznych i umożliwiających prawidłowe korzystanie z portalu dziennikpolicki.pl - Regionalny Portal Informacyjny.