- Inwestycje
- Publikacja:
Ruszyły przetargi na realizację Zachodniego Obejścia Szczecina
Zachodnia Obwodnica Szczecina to 50-kilometrowy odcinek w ciągu drogi ekspresowej S6. W ramach inwestycji wybudowany zostanie najdłuższy tunel drogowy w Polsce, o długości 5 kilometrów. Wartość inwestycji to 7,5 miliarda złotych.
Gracjan Broda,
– Dzisiaj wysłaliśmy do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE ogłoszenia o przetargach. Jutro, po ich publikacji, na naszej platformie zakupowej pojawią się dokumenty postępowania przetargowego – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakończyła w tym roku opracowanie projektów budowlanych dla Zachodniej Obwodnicy Szczecina.
– Została podjęta decyzja, jedna z ważniejszych, jeśli chodzi o drogi krajowe, jaką ministerstwo podjęło w roku 2024. Czekało na to wielu mieszkańców Pomorza Zachodniego, ale nie tylko. Czekała na to gospodarka i przedsiębiorcy, którzy tutaj prowadzą działalność, bądź planują ją prowadzić. Nie ma wątpliwości, że to decyzja kosztochłonna. Pieniądze są i Zachodnia Obwodnica Szczecina – tzw. ZOŚKA, będzie budowana – zapewnił Minister Infrastruktury Dariusz Klimczak.
Dla odcinków Kołbaskowo – Dołuje i Dołuje – Police terminy realizacyjne będą takie jak dla standardowych odcinków drogowych. Planowany termin zakończenia prac przypada na 2028 rok. Zdecydowanie dłużej, bo aż do 2032 roku potrwa budowa odcinka Police – Goleniów z tunelem pod Odrą.
– Odcinek Police – Goleniów z tunelem pod Odrą, będzie miał znacznie dłuższy czas realizacji, ze względu na konieczność wydrążenia i wyposażenia dwunawowego tunelu o długości 5 km – tłumaczy GDDKiA w Szczecinie.
Nowa droga będzie miała szczególne znaczenie dla Polic. Obecnie, aby dojechać z Polic do węzła Goleniów Północ (S3/S6) po drugiej stronie Odry, trzeba przejechać 58 km. Dzięki nowej inwestycji trasa ta ulegnie skróceniu do zaledwie 23 kilometrów.
Odcinek Police – Goleniów rozpocznie się około 1,5 km na zachód od węzła drogowego Police, który powstanie na połączeniu z ulicami Kuźnicką oraz Piotra i Pawła w Policach, oraz łącznikiem w kierunku DW114 i realizowaną obecnie przez gminę Police obwodnicą.
Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina przewidziana jest w Rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku (z perspektywą do 2033 roku).