reklama

Smoliński: Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina szansą na dywersyfikację źródeł finansowania dla Polic

  • Polityka
  • Publikacja:

Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina może stać się dla Gminy Police jednym z najważniejszych impulsów rozwojowych ostatnich lat. Jak podkreślił w programie „Kontra GOŚĆ” przewodniczący Klubu Koalicji Obywatelskiej w Radzie Miejskiej w Policach, Andrzej Smoliński, lokalny budżet wciąż w dużej mierze – aż w ok. 25% – uzależniony jest od jednego dużego zakładu przemysłowego. Takie uzależnienie niesie ryzyko i wymaga podjęcia strategicznych działań, które zwiększą stabilność finansową gminy.

Andrzej Smoliński, przewodniczący Klubu Koalicji Obywatelskiej w Radzie Miejskiej w Policach / zdjęcie: Gracjan Broda

Gracjan Broda,
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Jednym z takich działań jest budowa Zachodniego Obejścia Szczecina. Smoliński zwraca uwagę, że dziś Police znajdują się „na tyłach Szczecina” – a wyjazd na południe lub wschód wymaga czasochłonnego objeżdżania całej aglomeracji. Nowa trasa ma to diametralnie zmienić.

Mamy prosty wylot do Goleniowa. W 15 minut do Goleniowa my z Polic będziemy szybciej na lotnisku w Goleniowie niż Szczecinianiepowiedział Andrzej Smoliński.

Samorządowiec z optymizmem odnosi się również do możliwości pojawienia się na terenie Gminy Police drugiego dużego podmiotu z udziałem Skarbu Państwa – Spółki Orlen. W jego opinii potencjalna obecność kolejnego znaczącego inwestora to krok w kierunku większego bezpieczeństwa i stabilności finansowej samorządu, a jednocześnie szansa na trwałe rozszerzenie bazy podatkowej.

Dla mnie jest to bardzo dobra wiadomość, właśnie z perspektywy tej dywersyfikacyjnej źródeł finansowaniapodkreślił Smoliński.

Zdaniem Smolińskiego poprawa komunikacji przełoży się bezpośrednio na wzrost atrakcyjności terenów inwestycyjnych, dynamiczny rozwój portu oraz pojawienie się nowych form działalności gospodarczej i przemysłowej. Może to oznaczać zarówno nowe miejsca pracy, jak i możliwość przyciągnięcia branż dotychczas nieobecnych w regionie.

Radny podkreśla również, że rozwój ten musi być spójny z perspektywą portową. Od dawna mówi się również o planach budowy obwodnicy kolejowej, która ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa transportowego Szczecina. Wyprowadzenie przewozu materiałów niebezpiecznych z centrum miasta to – jak zaznacza – jeden z fundamentalnych elementów przyszłego systemu komunikacyjnego całej metropolii.

Udostępnij Artykuł:

Ostatnia modyfikacja: 21 listopad 2025, 07:11
  1. Dziennik Policki:
  2. #Strefa Polityki
  3. Smoliński: Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina szansą na dywersyfikację źródeł finansowania dla Polic