Smoliński: Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina szansą na dywersyfikację źródeł finansowania dla Polic
- Polityka
- Publikacja:
Budowa Zachodniej Obwodnicy Szczecina może stać się dla Gminy Police jednym z najważniejszych impulsów rozwojowych ostatnich lat. Jak podkreślił w programie „Kontra GOŚĆ” przewodniczący Klubu Koalicji Obywatelskiej w Radzie Miejskiej w Policach, Andrzej Smoliński, lokalny budżet wciąż w dużej mierze – aż w ok. 25% – uzależniony jest od jednego dużego zakładu przemysłowego. Takie uzależnienie niesie ryzyko i wymaga podjęcia strategicznych działań, które zwiększą stabilność finansową gminy.
Gracjan Broda,
Jednym z takich działań jest budowa Zachodniego Obejścia Szczecina. Smoliński zwraca uwagę, że dziś Police znajdują się „na tyłach Szczecina” – a wyjazd na południe lub wschód wymaga czasochłonnego objeżdżania całej aglomeracji. Nowa trasa ma to diametralnie zmienić.
– Mamy prosty wylot do Goleniowa. W 15 minut do Goleniowa my z Polic będziemy szybciej na lotnisku w Goleniowie niż Szczecinianie – powiedział Andrzej Smoliński.
Samorządowiec z optymizmem odnosi się również do możliwości pojawienia się na terenie Gminy Police drugiego dużego podmiotu z udziałem Skarbu Państwa – Spółki Orlen. W jego opinii potencjalna obecność kolejnego znaczącego inwestora to krok w kierunku większego bezpieczeństwa i stabilności finansowej samorządu, a jednocześnie szansa na trwałe rozszerzenie bazy podatkowej.
– Dla mnie jest to bardzo dobra wiadomość, właśnie z perspektywy tej dywersyfikacyjnej źródeł finansowania – podkreślił Smoliński.
Zdaniem Smolińskiego poprawa komunikacji przełoży się bezpośrednio na wzrost atrakcyjności terenów inwestycyjnych, dynamiczny rozwój portu oraz pojawienie się nowych form działalności gospodarczej i przemysłowej. Może to oznaczać zarówno nowe miejsca pracy, jak i możliwość przyciągnięcia branż dotychczas nieobecnych w regionie.
Radny podkreśla również, że rozwój ten musi być spójny z perspektywą portową. Od dawna mówi się również o planach budowy obwodnicy kolejowej, która ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa transportowego Szczecina. Wyprowadzenie przewozu materiałów niebezpiecznych z centrum miasta to – jak zaznacza – jeden z fundamentalnych elementów przyszłego systemu komunikacyjnego całej metropolii.
Udostępnij Artykuł:








